Yesterday is a History, Today is a Reality, and Tomorrow is a Mystery.

"Cinta x boleh dilihat oleh mata, x boleh didengar oleh telinga, x boleh disentuh oleh tangan. Cinta hanya boleh dirasa dengan hati, seperti hati aku merasa kamu"

Monday, May 24, 2010

Love Fate ~2

       Indra terjengket-jengket melalui blok kelas 5A yang terletak di belakang dataran. Dia cuba mencari peluang untuk menyelinap ke dalam barisan kelas. Dia menjenguk ke kiri.

        Clear! Tak ada orang!

        Dialihkan pandangannya ke sebelah kanan pula. Hampir terjojol kedua-dua biji matanya melihat benda yang paling digeruninya oleh seisi pelajar.

        Oh, my god! Sepantas kilat juga dia menarik kepalanya lalu bersandar di dinding dengan nafas yang tak teratur. Memanglah! Siapa tak kecut perut  kalau nampak Cikgu Safran tengah menuju ke tempat dia bersembunyi sekarang ni sambil bawak rotan setebal 2 inci.

         “Apa aku nak buat ni?”tanya Indra cemas kepada dirinya sendiri. Dengan pantas dia berlari ke belakang blok kelas 5A. Dia mengintai perlahan sambil kakinya melangkah ke belakang setapak demi setapak. Dia tidak perasan akan satu susuk lembaga yang membelakangi antara satu sama lain.

*********************************************************

            Indri mengurut dada tanda lega. Tadi hampir-hampir saja dia kantoi dengan Cikgu Safran di sebelah kelas 5A. Siap bawak rotan lagi. Boleh birat tangan kalau kena penagan rotan 2. Indri berundur ke belakang perlahan-lahan.

           “Aarrghhhh….!” Indri menjerit kuat lalu melompat kecil apabila belakang badannya tersentuh sesuatu. Spontan dia berpaling maut dan tiba-tiba mulutnya ditekup sebelum sempat dia menjerit buat kali kedua.

           Oh, mak kau! Indra terkejut apabila dia terlanggar sesuatu di belakangnya. Automatik dia berpaling apabila terdengar suara gadis menjerit.  Laju tangan kanannya menekup mulut gadis di hadapannya sementara tangan kirinya memegang bahu dan menyandarkan tubuh kecil yg meronta itu ke dinding. 

          Indri cemas bercampur takut. Badannya seolah-olah kaku tidak bergerak dalam pegangan lelaki di depannya. Matilah aku!! Mak, abah, ampunkan dosa Indri. Ya Allah! Selamatkanlah hambamu ini. Indri berdoa bersunguh-sunguh. Dia ingin menjerit tapi dia terus terdiam apabila melihat lelaki di hadapannya itu memberi tanda isyarat diam.

         “Shushh…diamlah! Aku bukan orang jahat. Tolong jangan menjerit kay… Kantoi nanti!”kata suara garau itu seolah-olah merayu.

          Indri mengangguk laju. Sebaik saja dilepaskan, Indri terus menolak tubuh lelaki itu jauh darinya dengan ganas. Bunga silat terus dibuka. Lelaki di depannya ditenung tajam.   

          “Awak sape?? Nak ape?? Suka suki je pegang anak dara orang ape kes??”tanya Indri bertalu2 dgn kasar. Belum sempat Indra menbalas soalan Indri mereka telah dikejutkan dengan satu sergahan yang cukup dikenali oleh mereka berdua. Refleks mereka menoleh 90 darjah in fast motion melihat gerangan yg membuat Indra dan Indri rasa nak jadi invisible time 2 gak.

         “Apa kamu berdua buat kat sini, hah???”kuat suara Cikgu Zafran memetir. Matanya mencerlung tajam ke arah kedua-dua pelajarnya yang jelas wajah masing2 dah pucat lesi melihatnya bercekak pinggang.

          Gulp! Indra telan air liur yang rasa kelat. Indri dah berpeluh sakan. Mati kita!!! Itulah yang difikirkan oleh mereka berdua bila bertentang mata antara satu sama lain. Macam ade telepati lak..  

 

No comments:

Post a Comment